Què cal saber de les normatives de les cadires auto?

 

 

-       A contra marxa: Perquè?

 

  • En un xoc frontal la tensió en el coll és 5 vegades més gran quan es viatja en el sentit de la marxa que a contra marxa.
  • El risc de lesions per impacte amb els seients de davant o amb fragments que es desprenen és més gran en el sentit de la marxa. La cadira a contra marxa formarà un escut protector i absorbirà l’impacte.
  • La Normativa I-Size: les cadires són obligatòries a contramarxa fins als 15 mesos.

 

-       Probes i normatives

 

 

  1. ECE R44

 

És l’anterior norma d’aprovació Europea. Totes les cadires que es venen actualment a Europa han d’estar aprovades per aquesta norma.

 

 

  1. ADAC

 

Organització d’Alemanya que realitza proves de cadires d’auto. Aquestes proves són el 50% més estrictes que la normativa actual.

Analitza també la facilitat d’instal·lació i el confort.

També fan proves en col·lisions frontals i laterals.

 

  1. UNR129 – I-SIZE

 

Aquesta normativa és més estricta que l’ECE R44.

En aquesta normativa és obligatori que els nens de fins a 15 mesos vagin a contra marxa.

Les mesures del nen passen de fer-se per pes a per alçada.

Els requisits en les proves de col·lisió són més estrictes.

 

  1. PLUS TEST

 

És la prova més exigent del món. Es realitza a Suècia.

Fan un Crash test amb condicions més exigents (més acceleració), i mesura els danys cervicals que li poden ocasionar.

Les proves d’impacte lateral són obligatòries.

Els requisits són tan alts que les cadiretes instal·lades en sentit de la marxa no les poden complir.